2012. szeptember 18., kedd

Mézes Céklasaláta

...édeskés és ellenállhatatlan őszi saláta. Nagyszerű választás sültekhez. Én még magába is el tudom csipegetni. :) Eleinte nagyon furán hangzott ez az étel, szinte bizarrul, de miután megkóstoltam, rájöttem hogy ennél jobb dolog nem is történhet a céklával. Bátran próbáld ki, ha kedveled a céklát, nem fogsz csalódni!


Hozzávalók (2 személyre):
  • 2 db cékla, kis kockákra, vagy hasábokra vágva
  • 1 db vöröshagyma, apróra vágva
  • csipet só
  • 2 evőkanál méz
  • 1 evőkanál növényi olaj

Eszközök:
1 magas falú teflon serpenyő, vagy Wok
Konyhakés, Vágódeszka
Zöldséghámozó

Elkészítése:
  1. Egy magas falú serpenyőbe felhevítem az olajat és megpirítom benne a hagymát.
  2. Hozzáteszem a céklát és egy csipet sót teszek rá.
  3. Ráöntöm a mézet és alacsony hőfokon, fedő alatt párolom 10 percig. Gyakran kevergetem / dobálgatom. ( ha szükséges egy kupica (5 cl) vizet öntsok alá! )
  4. Miután a cékla megpuhult, fedő nélkül addig sütöm, míg a méz rákaramellizálódik.
  5. Kihűtöm és hidegen tálalom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése