2014. június 16., hétfő

Fokhagymás Spanyol Csirke

...egy jól bevált spanyol receptkönyvből vettem az ételt. Persze, egy kicsit belenyúltam, hogy még finomabb legyen. Én rizzsel készítettem, hogy legyen mi felszívja az ízletes szaftot. Könnyű elkészíteni és nincs sok macera vele. Mindenkinek csak ajánlani tudom! 


Hozzávalók (4 személyre):

  • 1 kg csirke felsőcomb (bőrétől megfosztva), vagy csirkemell filé
  • 1 evőkanál őrölt piros paprika
  • 3-4 evőkanál extra szűz olíva olaj
  • 1 fej fokhagyma, héjastul
  • +fél fej fokhagyma, összetörve
  • 100 ml sherry
  • ~150 ml húsleves alap
  • 1 babérlevél
  • 1 kis csokor petrezselyemzöld, apróra vágva
  • frissen őrölt tarka bors

Eszközök:

Kis keverőtál
Fokhagymanyomó
Magas falú teflon serpenyő

Elkészítése:


Pirospaprikát, sót és frissen őrölt borsot összekeverem és beleforgatom a csirkét.

Egy magas falú serpenyőbe felhevítem az olíva olajat és közepes hőfokon megfuttatok benne egy fej fokhagyma gerezdeket héjastul. Kiveszem a fokhagymákat, amikor elkezdenek megbarnulni.

Az olajba megpirítom a csirke szeleteket, majd félreteszem.

A serpenyőbe öntöm a sherryt, a húsleves alapot, a babérlevelet és felforralom.

Visszateszem a csirkét és fedő alatt puhára párolom a húsokat.

A sült fokhagymákat megpucolom és a petrezselyemmel együtt, egy villa segítségével pépesítem. Hozzákeverem a maradék fél fej frissen összetört fokhagymát is.

Hozzáteszem a csirkéhez és fedő alatt még pár percig párolom.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése