2014. június 19., csütörtök

Thai Gyömbéres Csirke

...az egyik legjobb keleti étel, ami ráadásul hamar elkészül. Én csípősen szeretem igazán, de ha nem szereted, kihagyható. Ezt a receptet egy thai szakács könyvbe láttam. Egy kicsit felturbóztam, mert az eredeti kicsit lapos volt. Így viszont rettentően finom! Most kínai nudli tésztával kínáltam, de más körettel is elkészíthető.


Hozzávalók (6-8 személyre):

  • 2 evőkanál földimogyoró/kókusz olaj
  • 1 vöröshagyma, fél szeletekre vágva
  • 2 gerezd fokhagyma, apróra vágva
  • 100 g friss gyömbér, vékony gyufára vágva
  • 300 g sárgarépa, rövid hasábokra vágva vágva
  • 1 kg csirkemell, vékony csíkokra vágva
  • 3+3 dl csirkealaplé
  • 8 evőkanál édes szójaszósz
  • 3 evőkanál világos szójaszósz
  • 20 dkg bambuszrügy (konzerv)
  • 2 evőkanál kukorica keményítő
  • ízlés szerint, apróra vágott chili (elhagyható)
  • 4 db újhagyma, apróra vágva a tálaláshoz
  • 4 csapott evőkanál korianderzöld a tálaláshoz

Eszközök:

Wok
Vágódeszka, konyhakés
Konzervnyitó


Elkészítése:


A csirkemell csíkokat 3 evőkanál világos szójaszószba pácolom, legalább fél órán át.

Egy wokba felhevítem az olajat és beleteszem a hagymát, a fokhagymát, a gyömbért. 1-2 percig pirítom.

Hozzádobom a húst és fehéredésig pirítom. Kb. 3-4 perc. Megszórom apróra vágott chilivel.

Hozzáadom 3 dl csirkealaplevet, a bambuszrügyet, az édes szójaszószt, majd lassan felforrom és kb. 3 percig főzöm. Picit sózom.

Az utolsó 1 percnél, a maradék 3dl alaplében elkeverem a kukorica keményítőt, majd hozzáteszem az ételhez és addig főzöm, míg besűrűsödik.

Tálaláskor megszórom újhagymával és korianderzölddel.




2 megjegyzés: