2016. október 12., szerda

Chili Con Carne

...Igazi mexikói, nem az a tipikus magyar csilis bab! Semmi köze egymáshoz, ezért éreztem úgy, hogy megmutatom nektek, milyen egy igazi dél-amerikai kaja. Pofon egyszerű elkészíteni, köretként tepsiben sült édesburgonyát kínáltam. Persze normális burgonyával, vagy friss kenyérrel is fantasztikus.


1 kg darált marha húshoz:

  • 1 fej hagyma, felkockázva
  • 3 gerezd fokhagyma, vékonyra szeletelve
  • 3 cayenne chili, kimagozva és vékonyra szeletelve
  • 1 teáskanál őrölt római kömény
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika 
  • 1 teáskanál füstölt pirospaprika
  • 1 szál fahéj
  • kevés bourbon whisky / vörös bor / rum
  • 1 db darabolt paradicsom konzerv
  • 1 db vörösbab konzerv
  • 1 kis sűrített paradicsom konzerv
  • 25 g étcsokoládé
  • fél csokor korianderzöld
  • só, őrölt fekete bors, alaplé

köret  - egészben sült édes burgonya (smashed potato)
tálalás - tejföl (Laktózmentes)
            - pár korianderzöld levél
            - savanyított lila hagyma

Savanyított hagymához:
  • 1 nagy fej lila hagyma, vékony szeletekre vágva
  • 1 teáskanál só
  • 2-3 evőkanál ecet (fehérbor, vagy alma)

Elkészítése:

A burgonyákat megmosom és egy sütőpapírral bélelt tepsire fektetem, majd 200 fokra előmelegített sütőben körülbelül (mérettől függően) 45 perc alatt megsütöm.

A zöldségeket előkészítem. A lila hagymát lesózom és ráöntöm az ecetet. 10 percenként átkeverem.

Egy magas falú serpenyőt fogok, majd olíva olajat hevítek és megfuttatom benne a hagymát. Miután enyhén megpirult, hozzáteszem a fokhagymát és a friss chilit. Fél percig kevergetem, majd  megszórom füstölt és sima őrölt pirospaprikával, végül római köménnyel. Fél percig kevergetem, majd hozzáadom, a fahéj rudat és a darálthúst. Fehéredésig kevergetem, majd hozzáadom a darabolt paradicsomot, a sűrített paradicsomot és az étcsokoládét is. Sózom-borsozom, kevés whiskyt és annyi alaplevet öntök alá, amivel kellő szaftot kapok.

Forrás után, fedő alatt legalább 45 percig csendesen főzöm. Néha átkeverem. Az utolsó 5-10 percnél hozzáöntöm a bab konzervet, amit előtte lecsöpögtettem és átmostam. 10 perc után elkeverem benne a korianderzöldet.

Végül a megsült burgonyába keresztet vágok és a kés lapjával szétnyomom. Rákanalazom a babos ragut. Ezután egy kis tejfölt teszek a tetejére és savanyított hagymát halmozok rá. Pár korianderlevéllel díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése