2017. augusztus 16., szerda

Pizza, ahogy én csinálom

...az otthon készült pizza sose olyan jó, mint a pizzériákban. Ez azért van, mert az otthoni sütők nem képesek akkora hőt leadni. A helyzethez igazodva megalkottam a legjobb otthoni vékony tésztás pizzát! Ropogós, de nem száraz! Sok kísérlet után született meg ez a verzió, ami magasan leverte elődeit! Az én verzióban nem mozzarellát használok, hanem parmezános sajtkeveréket. Így sokkal ízesebb lesz a pizza! Ha kell egy jó pizzatészta recept, akkor megtaláltad!


Hozzávalók:

3 tepsi pizzához:
  • 500 g Pizzaliszt BL00
  • 1 csomag szárított élesztő
  • 2 csapott teáskanál só
  • 1 csapott teáskanál cukor
  • ezeket elkeverni
  • 300 ml langyos víz
  • 25 ml extra szűz olíva olaj

Pizzaszósz:

  • 250 g sűrített paradicsom (20%-os)
  • 2 csapott teáskanál szárított bazsalikom (vagy friss, apróra vágva)
  • kb. 1 evőkanál extra szűz olíva olaj
  • 1 csapott teáskanál só

Mindent alaposan kikeverek, ha túl sűrű, egy kis vizet teszek hozzá. 1 órát pihentetem!

Feltétek:

  • Mozzarella és Parmezán
  • Sonka - konzerv kukorica
  • Feketeerdő sonka és rukkola
  • Tonhal konzerv - vékonyan szelt citrom karikák

Eszközök:

Keverőtál, mérőhenger
Tepsi+sütőpapír
Nyújtófa+ ahol nyújtom a pizzát
Nagy vágódeszka
Sajtreszelő, tálak, konzervnyitó
Pizzavágó


Pizzatészta elkészítése:

Egy nagy keverőtálba öntöm a lisztet, majd hozzáteszem a szárított élesztőt, a sót, a cukrot, majd alaposan elkeverem. Hozzáöntöm a vizet és az olíva olajat, majd alaposan kidolgozom a tésztát.

Lefedem egy konyharuhával és 15 percig kelesztem. (TIPP: Ha elektromos sütőd van, tekerd fel minimumra, csak annyira, hogy elinduljon. Ez kb. 40 fok lehet, de nem légkeverésesen, csupán sima sütésen, miután bemelegszik, kapcsold le és tedd ide keleszteni a tésztát. Így gyorsabban megkel!) 

Ezután újragyúrom és ismét kelesztem, addig míg duplájára nem nő!

A sütőt maxra tekerem (alul-felül sütési módon)!

3 felé szedem és az egyik cipót, lisztezett felületen kinyújtom akkorára kb., amekkora a tepsim. A tepsire sütőpapírt fektetek, majd belehelyezem a tésztát és kezemmel elegyengetem.

Megkenem a pizzaszósszal és megszórom a sajttal, majd ráteszem a többi feltétet.

Bedugom a forró tepsibe és aranybarnára sütöm. Miután kész a sütőpapírral együtt egy vágódeszkára csúsztatom. Fogok egy másik sütőpapírt és készítem a következő pizzát!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése